SKOCZÓW, CEGLANA 16

KRIOTERAPIA

Krioterapia to leczenie zimnem. Krioterapia może być miejscowa lub ogólne - w kriokomorze. Leczenie zimnem pozwala zapomnieć o bólu, odzyskać radość życia i odmłodnieć. Wszystko dzięki temu, że krew zacznie krążyć 4 razy szybciej niż zwykle. Krioterapia to metoda leczenia skuteczna w terapii chorób stawów (RZS) i mięśni oraz w leczeniu bólu.

• Krioterapia, bo tak lekarze nazywają leczenie bardzo niskimi temperaturami, stosowana jest z powodzeniem od wielu lat. Krioterapia miejscowa azotowa stosowana w naszych gabinetach wykorzystuje urządzenie zakończone dyszą, która wygląda jak rura odkurzacza - przy jej pomocy ochładza się wybrane stawy, fragmenty skóry czy mięśnie.
  • Skierowanie na krioterapię może wystawić lekarz opieki podstawowej. Powinien opisać dolegliwości i dołączyć aktualne badania (rtg, ⦁ ekg, ⦁ morfologię, ⦁ OB, ⦁ badanie moczu, ⦁ poziom glukozy we krwi).

Jak działa krioterapia?

• Krioterapia wykorzystuje naturalne reakcje organizmu na zimno. Są to zachowania obronne, które przywracają równowagę funkcjonowania całego ciała. Najpierw dochodzi do gwałtownego zwężenia naczyń krwionośnych w tkankach, bo tak organizm broni się przed utratą ciepła. Krew płynie nieco wolniej, a ochłodzone tkanki są gorzej zaopatrzone w tlen i składniki odżywcze. Przemiana materii zostaje spowolniona. Trwa to tylko chwilę. Następnie naczynia krwionośne rozszerzają się i dochodzi do ich przekrwienia. Organizm zaczyna się bronić.
  • Otaczające zimno działa na układ hormonalny oraz immunologiczny. Szybciej niż w normalnej temperaturze wydziela się ⦁ endorfina, bardzo silny, naturalny środek przeciwbólowy. Aktywniej krążą substancje przeciwzapalne. Zmniejsza się napięcie mięśni. Stają się one bardziej elastyczne, sprawniejsze i mogą wykonać większy
    wysiłek.
KARTA